6 grudnia 2021

Nagranie z webinarium „Sposoby dystrybucji towarów i usług z perspektywy prawa konkurencji”

Udostępnij

Każdy przedsiębiorca może mieć wpływ na to jak i gdzie są sprzedawane jego towary – sposób dystrybucji reguluje umowa dystrybucyjna, która jest narzędziem pozwalającym przedsiębiorcy na określanie zasad sprzedaży oraz serwisu produktów przez dystrybutora. Zapisy umowy, szczególnie te dotyczące obostrzeń, podlegają ocenie z punktu widzenia prawa konkurencji.

2 grudnia 2021 roku odbyło się webinarium pt.: „Sposoby dystrybucji towarów i usług z perspektywy prawa konkurencji”, które poprowadzili Marcin Alberski oraz Stanisław Szymanek z Kancelarii Bird & Bird.  

Poniżej udostępniamy nagranie z webinarium, podczas którego prowadzący poruszyli zagadnienia różnych rodzajów dystrybucji oraz zwrócili uwagę, jakich praktyk w tym kontekście zakazuje prawo konkurencji.

 

W programie webinarium:

  1. Regulacja dystrybucji (relacji wertykalnych) w polskim i europejskim prawie konkurencji.
  2. Pojęcie relacji wertykalnych.
  3. Analiza umów dystrybucyjnych w ramach wytycznych Komisji Europejskiej.
  4. Charakterystyka poszczególnych sposobów dystrybucji.
  5. Dopuszczalność łączenia poszczególnych modeli dystrybucji (podwójna dystrybucja).
  6. Praktyki zakazane określone w art. 4 rozporządzenia VBER (tzw. hardcore restraints).
  7. Relacje pomiędzy dystrybutorami a platformami internetowymi (wyszukiwarkami, porównywarkami cenowymi, platformami sprzedażowymi).
  8. Zakazane praktyki określone w art. 5 rozporządzenia VBER.

Organizatorem wydarzenia była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości  w ramach działań Centrum Rozwoju MŚP.

Pliki do pobrania

Zobacz więcej podobnych artykułów