9 października 2019

Ciągłe kształcenie staje się koniecznością

W poniedziałek 7 października br. w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona rynkowi usług edukacyjnych i rozwojowych. W wydarzeniu zorganizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości wzięło udział ok. 200 przedstawicieli branży szkoleniowo-doradczej.

Tematem przewodnim spotkania były zmiany w podejściu do przekazywania i sprzedaży wiedzy w obliczu zmian na rynku pracy, pod presją zmian demograficznych i postępu technologicznego.

– Proces deprecjacji wiedzy, a co za tym idzie kapitału ludzkiego przyspiesza wraz z postępem technologicznym i automatyzacją. Aktualizowanie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji musi być dopasowane do tempa tych zmian. Ciągłe kształcenie stało się w wielu branżach koniecznością. Tu z pomocą przychodzi Baza Usług Rozwojowych PARP – powiedział Adam Banaszak, wiceprezes Agencji otwierając konferencję.

BUR to ogólnodostępna, darmowa baza zawierająca oferty usług rozwojowych świadczonych w rozmaitych formach (m.in. szkoleń, kursów zawodowych, doradztwa, studiów podyplomowych, mentoringu), dzięki którym przedsiębiorcy, ich pracownicy oraz osoby prywatne mogą rozwijać swoje kompetencje oraz realizować zamierzone cele edukacyjne i biznesowe.

– BUR mocno wpłynęła na polski rynek usług rozwojowych. Nasz serwis notuje 2,5 mln odsłon miesięcznie. Każdego miesiąca za pośrednictwem Bazy na usługi rozwojowe zapisuje się 15 tys. Użytkowników, mając do wyboru wachlarz 38 tys. aktywnych ofert. Ten ogromny projekt obsługuje zespół liczący jedynie 15 osób – wyliczała Aleksandra Berg-Koza z Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach.

Usługi rozwojowe dziś i jutro

Piotr Piasecki, ekspert zarządzania i przywództwa przedstawił i omówił swoje spostrzeżenia i przemyślenia na temat zmian na rynku usług szkoleniowych i rozwojowych.

– Nowy paradygmat uczenia się to pobudzanie do zdobywania wiedzy, dopasowanie do indywidualnych potrzeb ucznia, dostarczanie konkretnej wiedzy „na żądanie” oraz renesans relacji mentor/mistrz-uczeń – wymieniał Piasecki.

O budowaniu marki osobistej opowiadała Joanna Cieślak-Ospalska, trener i konsultant ds. public relations i marketingu internetowego. Krzysztof Prystupa – trener, mentor, właściciel firmy szkoleniowej – przybliżył trendy na rynku usług rozwojowych i doradzał, jak sprzedawać usługi rozwojowe.

Uczestnicy mieli okazję poznać tajniki storytellingu – o tym jak tworzyć historie, które sprzedają opowiadała ze sceny Sylwia Dębowska-Lenart, właścicielka agencji interaktywnej.

Wydarzenie było także okazją do wymiany wiedzy, doświadczeń oraz poglądów na temat kierunków rozwoju branży przez przedstawicieli firm szkoleniowych i doradczych, a także trenerów, coachów i mentorów.

Prelegenci siedzący pod ekranem do prezentacji w czasie konferencji

Prelegent w czasie konfernecji

Prelegent

Uczestnicy konferencji siedzący na sali

Uczestnicy konferencji siedzący na sali

Prelegent w czasie konfernecji

Tablica przedstawiająca tematy które były poruszane na konferencji

Prelegent w czasie konfernecji

Prelegent w czasie konfernecji

Prelegent w czasie konfernecj

Prelegent w czasie konfernecj

Uczestnicy konferencji siedzący na sali

Uczestnicy konferencji siedzący na sali

Tablica przedstawiająca tematy które były poruszane na konferencji