30 styczeń 2019

Arab Health 2019 – polskie firmy nawiązują relacje biznesowe na stoisku narodowym

Największe targi medyczne regionu Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej przekroczyły półmetek. Dzięki stoisku narodowemu, którego organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, kilkadziesiąt polskich firm ma szansę promować swoją ofertę i nawiązywać relacje biznesowe z partnerami nie tylko z regionu, ale z całego świata. Pomimo tego, że targi jeszcze trwają, wielu przedsiębiorców już teraz uznaje swój pobyt tutaj za bardzo udany.

–  Już dzisiaj mogę powiedzieć, że targi są dla nas bardzo owocne, a perspektywy wynikające ze spotkań bardzo obiecujące. Odbywamy spotkania z potencjalnymi klientami z krajów, z którymi do tej pory nie mieliśmy jeszcze żadnego kontaktu, co z perspektywy naszego rozwoju jest fantastyczną sprawą. Odbyliśmy już około osiemdziesięciu procent zaplanowanych spotkań, a targi są dopiero na półmetku. Same zaś targi są super. Jest tu mnóstwo różnorodności kulturowej – mówi Wojciech Bartold z firmy MyWam, która zajmuje się produkcją specjalnych oraz dziecięcych wózków inwalidzkich.

Możliwość skorzystania ze stoiska narodowego jest dla firmy wielkim ułatwieniem w promowaniu jej produktów oraz marki na rynkach światowych. – Daje nam szansę przyspieszenia rozwoju na innych kontynentach. Rozwijamy współpracę z kontrahentami z Afryki Północnej, gdzie planujemy sprzedawać nasze produkty. Są to dla nas nowe kierunki – dodaje.  Zainteresowanie produktami firmy jest duże. Wózki MyWam, które służyły jako demonstracja części oferty, zostały sprzedane.

Na stoisku swoją ofertę promują również ci przedsiębiorcy, którzy korzystali ze stoiska narodowego organizowanego przez PARP na innych dużych targach branżowych. – Naszym zdaniem targi Arab Health są nawet liczniej odwiedzane niż targi MEDICA. Warto tu przyjeżdżać nie tylko ze względu na partnerów z Bliskiego Wschodu. Odwiedzają nas także klienci z Pakistanu, Indii, a nawet Australii, tak więc zasięg tych targów jest zdecydowanie szerszy – mówi Marcin Pokora z firmy Lasotronix, która produkuje urządzenia laserowe wykorzystywane do celów medycznych. Przedsiębiorstwo z Piaseczna promuje swoje wyroby na rynkach bliskowschodnich ponieważ tamtejsi klienci oczekują wysokiej jakości produktów, konkurencyjnych technologicznie. – Nasze produkty takie właśnie są. Nie konkurujemy ceną, a parametrami technicznymi, jakością oraz wyglądem. Poszukujemy dystrybutorów ze wszystkich państw regionu. Widać już pierwsze efekty sprzedażowe – dodaje.

Przedsiębiorstwo z Piaseczna zaplanowało spotkania z dużym wyprzedzeniem, a jego przedstawiciele chcą jak najintensywniej wykorzystać swój pobyt w Dubaju. Chwalą lokalizację stoiska oraz jego wygląd. – Kojarzy się nam z reprezentacją narodową. Jest takim zwornikiem, miejscem gdzie warto organizować spotkania. Mamy (jako firmy z Polski) co na nim prezentować. Już targi MEDICA pokazały, że mamy wielu innowacyjnych producentów. Stoisko jest przygotowane bardzo profesjonalnie. Dzięki niemu jesteśmy kojarzeni jako firma z Europy. Chętnie skorzystamy z możliwości promocji na stoisku w kolejnych latach – zapowiada Marcin Pokora.

Przy stoisku narodowym można spotkać też firmy, które miały okazję się tu prezentować w poprzednich latach i mają już w regionie swoich klientów. – Z partnerami z Bliskiego Wschodu współpracujemy od ponad trzech lat, a nasze produkty znajdują się w dwunastu szpitalach. Przyjechaliśmy tutaj z agendą zaplanowanych wcześniej spotkań, które cały czas odbywamy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozmów i z tego jak nasza współpraca z partnerami będzie kontynuowana. Korzystamy z udostępnionej przy stoisku narodowym przestrzeni do spotkań biznesowych i cieszymy się z efektów, jakie przynosi udział w targach – komentuje Magdalena Baszak z firmy Inmed-Karczewscy, oferującej m.in. rozwiązania z zakresu projektowania i budowy instalacji gazów medycznych dla szpitali oraz wyposażenia sal

Targi potrwają do 31 stycznia.